donderdag 28 februari 2013

Geen koorts meer, nog wel moe

Met Seth gaat het weer wat beter. Na een week koorts, had hij vanochtend alleen nog verhoging, maar is toch naar het Kinderdagcentrum gegaan. Ook omdat Christine met Judith, Naomi en Levi naar de Ark van Noach wilde als vakantie-uitje. Wat zijn we dan blij met een opvang waar ze helemaal niet gek staan te kijken als je een moe, niet fit kind brengt. De sondepomp en het vernevelapparaat gingen mee, evenals de paracetamol.

Seth is behoorlijk uitgeput door de griep. Zijn conditie was voor de griep al niet best, maar nu is er weinig over van zijn weerstand. Hij heeft afgelopen dagen tot 18 uur per dag geslapen en ook vandaag heeft hij naast zijn nachtrust vier keer een slaapje gedaan. Na twee uur wakker zijn, is Seth gewoon ‘op’. Of deze moeheid nu alleen van de griep is, vragen we ons af. Was hij iets ondervoed door zijn beperkte voeding, of moet hij te hard werken voor genoeg zuurstof (hij ademt erg zwaar de laatste dagen)?

Dat het drukke dagen waren, zal niemand verbazen. We zijn dan ook blij met mensen die voor ons de strijk hebben gedaan, was gevouwen of de badkamer hebben gesopt. En nu: gelukkig gaat het wat beter, maar er lijkt nog wel een weg te gaan voor Seth weer ‘de oude’ zal zijn. En dat in de wetenschap dat er nog een paar ziekenhuisopnames zullen volgen die Seth veel energie zullen gaan kosten.Gelukkig weten en ervaren we dat God altijd voor Hem zorgt.


Chillen en uitrusten is het motto. Seth legt graag zijn benen in een stoere houding over elkaar :-).