donderdag 7 maart 2013

Opnieuw: prednisonkuur

Als alles goed blijft gaan, mag Seth morgen (8 maart) beginnen met de prednisonkuur. Net zoals de vorige keer gepland was, wordt hij vrijdagochtend opgenomen. De kuur duurt tot en met zondag. Wij zullen afwisselend bij hem en de andere kinderen thuis zijn. Ook de nachten blijft één van ons in het ziekenhuis om er voor Seth te kunnen zijn.

De koorts is overigens gelukkig weggebleven. Wel moesten we maandag nog een keer langs de kinderarts op de spoedeisende hulp omdat zijn ademhaling niet soepel ging. Dit keer constateerde zij “valse kroep”, een ontsteking van de bovenste luchtwegen. In overleg met de eigen kinderarts hebben we daar een aantal keren medicijnen voor kunnen geven; ook hopen we dat de prednison zal helpen bij het herstel hiervan.