De prednisonkuur is achter de rug, en is gelukkig goed gegaan! Vrijdag zijn Christine en Seth naar het Sophia gegaan. Daar was het even wachten op een arts met voldoende ervaring om het infuus te prikken. Dat lukte direct goed; in één prik zat het infuusje in zijn voet en kon de eerste “gift” prednison gegeven worden. Zaterdag volgde de tweede, en zondagochtend de derde, na opnieuw geprikt te zijn, omdat zijn infuus in de tussentijd gesneuveld was. Rond het geven van de prednison waren er enkele controles van temperatuur, bloeddruk, ademhaling, saturatie en hartslag. Maar daaromheen hadden we het rustig, en konden we bijvoorbeeld naar de speel- of snoezelkamer (zie de foto) en kwam er bezoek van een vriendin en een buurvrouw. Zaterdagmiddag hebben we gezellig in de ouderkamer met het hele gezin pannenkoeken gegeten (die een vriendin had gebakken).
In de komende periode zal nu moeten blijken of de kuur effect heeft gehad. We hebben morgen (dinsdag) al weer een EEG-onderzoek, en donderdag een gesprek met de kinderneuroloog om over het effect van de kuur en het vervolg te praten.
Nu is Seth gelukkig weer thuis. Hij is wel weer moe van de indrukken en prikkels van het ziekenhuis, dus de komende dagen doen we waar mogelijk lekker rustig aan met Seth. En bedankt voor jullie gebed en meeleven rondom deze opname!
