donderdag 14 maart 2013

Positieve uitslag EEG

We hebben goed nieuws: de Prednison-kuur heeft haar werk goed gedaan! Vandaag kregen we de terugkoppeling van de neuroloog. Het EEG van afgelopen dinsdag liet een flinke verbetering zien ten opzichte van het EEG van een ruime maand geleden. Toen was er tot 50% van de tijd epilepsie te zien. Nu nog maar af en toe een piekgolf (“een procentje van de tijd”, volgens de neuroloog van Seth). Dat is goed nieuws.

Hoewel er allerlei nuances aan te brengen zijn op het bovenstaande (die we nu niet noemen, maar waar we ons zeker bewust van zijn), zijn we voor nu vooral erg blij. En God zó dankbaar dat hij jullie en ons gebed voor een verbetering beantwoord heeft. Seth heeft afgelopen halfjaar, en met name de laatste maand, erg veel ingeleverd aan energie en vaardigheden. Hij is nog steeds erg slap, maar we hopen dat hij nu de kans zal krijgen om weer aan te sterken, zijn lijfje weer goed te kunnen gebruiken en te spelen. Over een maand is er weer contact met de neuroloog, onder andere om in de gaten te houden dat de medicatie voldoende blijft om de epilepsie niet verder terug te laten komen.


Op dit moment geniet Seth vooral van de nieuwe ‘vissenpaal’ die sinds woensdag in zijn kamer staat. Een cadeau voor zijn verjaardag van ons en een aantal van jullie. Op de foto kunnen jullie zien hoe hij reageerde op zijn favoriete speelgoed bij thuiskomst uit het kinderdagcentrum: ontzettend blij! En niet alleen favoriet bij hem, maar ook bij Judith, Naomi en Levi. De plastic vissen hebben inmiddels al namen: Nemo, Bodemvisje, Danny en Streepje ;-)