Aanstaande vrijdag wordt onze Seth al weer drie jaar. Wat zijn we blij dat hij afgelopen jaar er weer nieuwe dingen bij heeft geleerd en dat het meestal gewoon best goed gaat. Op de foto kunnen jullie zien hoe goed hij al kan zitten. De bril heeft hij een paar weken geleden nieuw gekregen. Hij heeft er heel veel positieve reacties op gekregen. De bal op de foto is één van zijn favoriete speeltjes. Met zowel zijn handen als zijn benen weet hij de bal weg te duwen.
Deze week heeft Seth twee dagen in het ziekenhuis gelegen. Het ging om een geplande opname, om een EEG te kunnen maken voor de duur van 24 uur. Dat heeft voordelen ten opzichte van een EEG van een uurtje. Zo hopen we een goed beeld te krijgen van de stand van zaken rondom de epilepsie, die helaas echt nog niet weg is. Maar ook was dit onderzoek goed omdat Seth het niet voor elkaar krijgt om een normaal slaappatroon te ontwikkelen. Vier tot vijf dagen per week ligt hij een paar uur per nacht achter elkaar wakker. Hij is op dat moment echt niet ontevreden en meestal laten we hem zijn gang maar gaan. Hem helpen in slaap te komen helpt toch niet. Wel kan hij erg onrustig bewegen. Met de langere EEG is er misschien wel een reden te ontdekken. Over enkele weken krijgen de we uitslag van de EEG. Dan zullen we opnieuw iets laten horen.
De foto laat Seth in zijn (oude) kamer in het Sophia zien. Tientallen plakkers zijn er dinsdagmorgen opgeplakt, onder groot protest. Seth had weinig bewegingsvrijheid in de ruim 24 uur die er volgden. Hij kon alleen in zijn bed spelen en slapen en direct naast het bed in zijn wagen of op schoot. Het was vanavond dan ook fijn voor hem om weer lekker ‘vrij’ in de box te kunnen spelen en te relaxen op schoot bij mams.