zaterdag 12 oktober 2013

Vervolg behandeling epilepsie

Afgelopen donderdag hebben we samen weer een gesprek gehad met de kinderneuroloog. Allereerst hebben we naar het effect van het nieuwe anti-epilepticum gekeken. De epilepsie lijkt hierdoor wel verminderd, maar is nog steeds zichtbaar aanwezig. Verder hebben we gesproken over de behandellijn voor de komende periode. We gaan nu eerst twee anti-epileptica afbouwen, zodat Seth wat minder medicijnen krijgt en andere medicijnen meer kans krijgen om hun werk te doen. Door de hoeveelheid medicijnen kan het ene medicijn namelijk de werking van een andere belemmeren. Gelukkig kunnen we de afbouw gewoon thuis doen, en hoeft Seth nu niet opgenomen te worden. Het is niet te zeggen wat deze afbouw met Seth gaat doen, dus dat zullen we af moeten wachten.

Toen we toch in het Sophia ziekenhuis waren, hebben we gelijk een röntgenfoto van zijn heupen laten maken (voor de revalidatiearts) en bloed laten prikken (voor controle door de kinderarts en de neuroloog). Twee dagen daarvoor was Seth namelijk ook voor controle bij de kinderarts geweest. Daar zijn gelukkig geen bijzonderheden uit naar voren gekomen. En zo is er weer een week met aardig wat “Seth-afspraken” achter de rug!


Na zo'n drukke dag is Seth er hard aan toe om lekker te "chillen" ...