zaterdag 8 februari 2014

Seth vier jaar!

Vandaag is ons lieve ventje 4 jaar geworden: een kleuter!


Hoe vier je nu zijn verjaardag zodat het voor hem ook leuk is? Allerlei ideeën zijn door ons hoofd gegaan afgelopen dagen: met elkaar naar het strand? Zwemmen? Een paar uurtjes ergens snoezelen? Misschien wel huifbedrijden op de manege bij ASVZ? Maar het slechte weer en de kleine belastbaarheid van Seth de laatste tijd maakten dat we ons bij geen van de ideeën goed voelden. Het idee dat je iets ‘moet doen’ past helemaal niet bij Seth. Dus gooiden we het over een andere boeg: we maken er een ‘Seth-zit-lekker-in-zijn-vel-dag’ van! Wat dat inhoudt? Een dagje geen spalken aan, lekker een zachte pyjama aan  in plaats van een nette blouse en spijkerbroek, stiekem een keertje vernevelen overslaan ’s ochtends,  ’s middags met papa in het grote bad boven spelen en dobberen, daarna beentjes masseren met olie, lekker in de box tegen mama aanhangen terwijl zus een pianoconcertje geeft, en zijn zussen en broer die een keer extra voor hem zingen! En cadeautjes geven in een heeeeeel laag tempo…. Ook een leuke: geen taart maar een dikke toef slagroom versiert met chocoladesaus. Heerlijk! Als zijn blije lachjes een graadmeter zijn voor een ik-ben-jarig-gevoel, krijgt deze dag een 10!

Eén cadeautje willen we graag aan jullie laten zien: een voelbord speciaal passend bij de favoriete bezigheden van Seth, gemaakt door papa (zagen en timmeren), mama (ideetjes en materialen), Levi (verven met mama) en Naomi (knopen en kralen rijgen). Hiervan is er geen tweede in Nederland! In de drie verschillende vakken hebben we een duploplaat gemonteerd, een stuk ruwe stof waar je heerlijk overheen kunt krabben met je nagels, en in het midden elastiek met mooie knopen en kralen.


De apotheek had vandaag ook een cadeautje: twee potjes anti-epileptica. De 11e in zijn soort die we gaan proberen. Afgelopen week werd deze voorgeschreven door de neuroloog omdat Seth waarschijnlijk toch weer meer onrust in zijn koppie heeft; dat merkten we aan zijn (geprikkelde) gedrag overdag, maar vooral ook aan het ’s nachts wakker liggen. En daarom: naast dat we vandaag danken voor de liefde die Seth ons geeft, bidden we ook of de medicijnen voor meer (nacht)rust zullen gaan zorgen.