Zoals sommigen van jullie al via de app of de gemeente hebben gehoord, is Seth gisterenavond laat met papa naar de Huisartsenpost en Spoedeisende hulp geweest. Seth was al een paar dagen niet fit, veel aan het hoesten en had last van slijm in zijn longen. Zaterdagochtend kreeg hij koorts, die ’s middags weer verdween. Maar omdat de zuurstofwaardes in zijn bloed tijdens zijn slaap te laag waren, hebben we toch besloten te overleggen met een dokter. In het ziekenhuis werd in eerste instantie een longontsteking geconstateerd. Genoeg reden om Seth een nachtje ter observatie te houden en te starten met antibioticum. Half drie ’s nachts lagen de twee mannen dus in een ziekenhuisbed en slaapbankje.
De saturaties bleven redelijk goed, en toen de dienstdoende kinderarts constateerde dat het op de longfoto niet om een longontsteking ging, maar om veel slijm door een virale infectie (bronchitis), mochten we eind van de middag (met Seth) weer naar huis. Daar waren we erg blij mee, vooral omdat we overmorgen de verjaardag van Naomi vieren. Dan zijn we gelukkig allemaal thuis.
We willen jullie bedanken voor jullie meebidden en meeleven. Wij hopen dat Seth snel verder opknapt en dat de antibioticum daarbij goed zal helpen.